Libertatea presei incalcata? O situatie de viata…

Cum am trait eu Incalcarea dreptului privind liberul acces

 la informatiile de interes public

Recent in comuna Jilava din judetul Ilfov a avut loc un eveniment care a starnit atentia presei. Primarul interimar din localitate a fost gasit spanzurat de o grinda in garajul (sau sopronul – conform altor surse) de la resedinta sa.

Trimis “la fata locului” sa aflu mai multe detalii am incercat sa vorbesc cu ceea ce in termeni cliseici s-ar numi “autoritati”.

Ajuns la primarie am cerut voie sa vorbesc cu cineva de acolo sa imi explice ce s-a intamplat.

Parafrazez dialogul avut (memoria nu e chiar un mediu de stocare perfect):

Ma intampina un agent de paza de la o firma de securitate caruia ii spun de ce sunt acolo. Acesta dupa ce intra in primarie se intoarce la mine.

–         Nu se poate, azi nu este domnul secretar. Reveniti maine.

–         Am inteles. As putea, totusi, vorbi cu altcineva din primarie?

–         Nu. Azi nu.

–         Pai de ce? Nu mai e altcineva in primarie?

–         Ba da.

–         Dar?

–         Domnul secretar nu este.

–         Numai dansul imi poate oferi informatii?

–         … va rog sa plecati. Reveniti maine cand este domnul secretar.

–         Pai… eu acum am fost trimis. Ce fac? Las stirea pana maine?

–         Nu stiu.

–         Totusi, nu se poate sa vorbesc cu altcineva?

–         Nu. Va rog sa plecati. Reveniti maine cand este domnul secretar.

Satul sa ma bat cu morile de vant si mai mult ca sigur ca paznicul zelos n-ar fi inteles ce-nseamna prezenta mea acolo am decis sa vorbesc cu localnicii intrebandu-ma retoric “de ce nu o fi secretarul prezent?”…

Vreau sa atrag atentia totusi si asupra faptului ca in postul de politie usile erau incuiate. Or fi fost cu totii “la fata locului”? Nu stiu.

accesul la informatiile de interes public
accesul la informatiile de interes public

 

De asemenea as vrea sa mai atrag atentia asupra unui fragment din legea 544/2001.

Pentru cei care nu stiu despre ce e vorba, aceasta lege se refera la “liberul acces la informatiile de interes public”.

Linkul spre aceasta lege pentru cei care simt nevoia sa se lamureasca e dedesubt:

http://media.tvrinfo.ro/media-tvr/other/201206/legea-544-2001-privind-accesul-la-informatiile-de-interes-public_76852800.pdf

Ma voi lega doar de acest fragment:

“Art. 1. – Accesul liber si neingradit al persoanei la orice informatii de interes public, definite astfel prin prezenta lege, constituie unul dintre principiile fundamentale ale relatiilor dintre persoane si autoritatile publice, in conformitate cu Constitutia Romaniei si cu documentele internationale ratificate de Parlamentul Romaniei.”

Asadar… eu eram persoana, ei erau autoritatea… concluzia n-o mai trage nimeni.

Spor tutuROr…

 

Autor: Bogdan Vosloban

 

 

Comentezi?

