„Promisiuni respectate. Din 1999”? SuperBlog 2012

Vreau să vă povestesc puțin despre o firmă care se ocupă de produse IT. Mai bine spus, le vinde. Este vorba de magazinul virtual OKTAL. Sincer fie datorită ignoranței mele, sau poate din cauză că nu sunt tocmai un online-shopper înrăit până la proba de pe SuperBlog nu auzisem de acest brand.

Curios din fire dădui clickurile aferente unui scurt research și bineînțeles că am tras și niște concluzii preliminare.

Așadar, acest magazin este unul care se adresează aparent unor anumiți clienți prin anumite produse. Prețurile sunt ok dar gama este relativ limitată.

Mă interesa de exemplu, să găsesc un anumit tip de hard disk. Desigur că cea mai simplă opțiune a fost să îl caut pe la sh-uri ca să îmi fac o idee despre prețul pe care ar putea să îl aibă un model nou. M-am uitat și pe Oktal. Nu e.

Cu privirea am aruncat și pe blogul magazinului dar… iarăși dezamagire. Am înțeles că trebuie să fie acolo mult conținut ca să gâdile simțul critic, dar pare-se că tocmai coarda asta sensibilă a fost atinsă când am văzut pe o coloană în dreapta categoria numită “comentarii recente”. De ce ar interesa pe cineva că au existat comentarii la postările de pe-un blog atât de abitir încât să fie musai cazul ca ele să fie băgate în ochi din prima? Disperare? Nu, nu cred. Mă gândesc că dacă cineva ar citi un articol din blog și ar vedea comentariile nu ar fi nevoie să i se specifice că ele există… tocmai pentru că există. Nu o fi permis template-ul altceva în acel spațiu și nu putea fi lăsat gol? Ar fi o variantă și asta dar iarăși… nu cred. Până la urmă e doar o impresie iar cuvintele de mai sus descriu doar niște supoziții.

Oricum, pentru că nu am vrut să fiu oaia verde care aruncă cu biluțe înspre oricine am zis să aduc o nuanță de obiectivitate în acest articolaș și să duc căutările puțin mai departe înspre celebrele “pânze albe”.

Facebrands este un site care ierarhizează paginile de facebook ale diverselor entități mai mult sau mai puțin comerciale în funcție de niște criterii destul de simple și clare. Drept urmare am zis să arunc și aici un ochi să văd cum stă magazinul virtual în clasament.

Concluzie preliminară numărul doi: la capitolul PR stă binișor însă pe social media… se putea și mai bine.

Oktal pe Facebrands.ro
Oktal pe Facebrands.ro

Am văzut că există pagină de Facebook și cont de Twitter pentru această entitate comercială însă ceea ce a atras atenția ochiului critic este că pagina a fost creată de-abia în 2010 deși magazinul se laudă cu o apariție pe piață prin ’99.

Care e jmecheria? De ce nu ar profita cineva care își promovează online produsele de o resursă online atât de … exhaustiv târâtă prin meandrele marketingului de toți neica nimenii? Bizar…

Să revenim puțintel la facebrands.ro pentru cei care n-au răbdare să se chiorască la poze. Așadar, per general ocupă un loc 857 din 18491. Pe magazine online ajunge la 38 din 856. Pare a fi ok? Bine spus: “pare”.

Nu vreau să judec un magazin după “copertă”, mai ales având în vedere că pe primele locuri din facebrands se bat Inna cu Alexandra Stan. Dar mă întorc la belle-aproximativ-tristică și sugerez cumpărătorului să-și țină radarul în funcțiune pentru că fie e de bine, fie de e foarte suspect treaba pe la Oktal. Uite că sunt chiar curios: Dacă există careva prin www de și-a făcut cumpărături la ei vreau să o rog pe acea persoană să-mi lase comentariu sub articol despre satisfacția pe care a avut-o în urma achiziției.

Autor: Bogdan Vosloban

(articol creat și înscris în concursul Super Blog 2012)

Comentezi?

