Cauză și efect – Alegerea care mi-a schimbat viața

Pentru cei din generațiile mai noi una dintre cele mai importante decizii, când vine vorba de carieră, sau mai degrabă de începutul ei, este alegerea liceului. De obicei această alegere nu se face având o viziune strategică pe termen lung, ci se merge pe ierarhizarea a câteva opțiuni și trecerea lor în lista din care un calculator va hotărî dacă un candidat sau altul mai încape la liceul dorit.

Cu destul de mulți ani în urmă eram și eu pus în fața acestei decizii. Ceea ce am făcut eu, însă a fost destul de atipic. Pe lângă celebra listă cu opțiuni am dat admitere și la un liceu vocațional. Mai mult de atât, profilul ales a fost unul la care băieții nu prea se înghesuiau. Eram 2 băieți și 29 de fete în clasă. Destul de bine, ar zice unii… Da și nu. Atunci când încep gaițele să vorbească haotic despre ale lor e mai greu de suportat ciripitul constant.

Acum, când mă uit înapoi spre deciziile pe care le-am luat tind să cred că strategia și viziunea de care ziceam mai devreme nu mi-au aparținut, însă mi-au prins bine. Poate că ar fi trebuit la finalul perioadei liceale, undeva după BAC să-i fi făcut mamei un cadou. Poate niște bijuterii ar fi fost indicate pentru a-mi arăta aprecierea. Dar cum bijuteriile cu cristale sau oricare gen nu sunt lucruri la care să mă pricep, și cum nu era nici Crăciun, am zis că poate niște flori ar fi mai potrivite.

În orice caz, după această mutare strategică, toate au început pare-se să meargă într-o singură direcție: Media.

După ce am terminat liceul am mai făcut vreo două facultăți. Dacă în perioada liceală învățasem cum se lucrează cu copiii, ulterior m-am redescoperit pe mine în timpul primei facultăți și mai apoi realitatea și-a arătat adevărata față în timpul celei de-a doua.

Rezumând, și parafrazând o zicătoare voi concluziona astfel: Spune-mi ce decizii iei și­­-ți voi spune cine vei deveni.

PS: Voi include în această enumerație elementele narative din cerința de pe SuperBlog pentru că nu mi s-a părut relevant să adaug acele lucruri în această poveste. Așadar: cadou, cuplu, cățel, aglomerație, magazin, bijuterie, brad. (Nu am vrut să scriu o poveste de Crăciun).

Autor: Bogdan Vosloban

(articol creat și înscris în concursul SuperBlog 2012)

3 comentarii

Comentezi?

