Magazin de magazin… nu, nu e o manea. (Oare?)

Probabil că mulți dintre cititorii Ned32News au observat faptul că acest blog participă la SuperBlog 2012. Pentru că în cadrul acestei competiții există niște sponsori care propun și evaluează teme pe care bloggerii scriu, azi vreau să vă vorbesc despre produsul unuia dintre ei.

Din start vă zic că dacă nu vă interesează subiectul “magazine virtuale”, e mai bine să nu citiți această postare și să reveniți când voi scrie lucruri mai… interesante.

 

Așadar, este vorba despre springshop.ro. Întrebarea lor în cadrul competiției a fost: “Ai schimba ceva la website? Daca da, ai putea menționa trei lucruri care merită schimbate? ”

Trebuie să mărturisesc că în ceea ce privește internetul nu sunt tocmai un as și nici nu intenționez să m-apuc de învățat Dreamweaver sau … să scriu coduri sursă. Nu știu XML de la ce vine și nici nu am deocamdată chef să îl întreb pe prietenul Google ce înseamnă asta.

Vreau să privesc site-ul ăsta ca un utilizator nespecializat. Omul care știe “the basics” și căruia i-a venit ideea de a face săpunuri eco sau brizbriz-uri handmade și vrea să și le vândă pe net. Acest om, întâmplător sau direcționat de cineva, dă peste springshop. Fac un exercițiu de imaginație, empatic mă pun în papucii micului antreprenor și încep să comentez, vorba aia, lucrând cu materialul clientului.

springshop.ro homepage

Vom observa împreună homepage-ul site-ului care vinde magazine. Primul lucru care nu-mi place este formularea din textul “Scapă de grija întreținerii unui website și totul cu cele mai mici investiții.” Aș sublinia “”-ul din această frază care inevitabil mă duce la apelativul folosit între domnișoarele pline de… sclipici și cu colanți (care nu sunt pantaloni!!!) din vreun club.

Imaginea este următoarea:

– Fă, dă și mie ruju’!

– Na, fă, dă-te dracu’…

Mergem mai departe în analiza utilizatorului necunoscător. 3 tab-uri în partea de jos, numerotate  și subtitrate. Știm, cred eu, cu toții până la vârsta asta să numărăm până la 3. Atât de multă lipsă de inspirație în denumirea tab-urilor? Nu mergea pus direct subtitlul în locul cifrelor?

Primul spune că serviciul/produsul oferit de acest site ar fi ușor de folosit. Deși zice că nu sunt necesare cunoștințe de IT, mă bagă în ceață spunându-mi că se creează ușor filtrele. Ce filtre? Ce-i aia? Nu. Nu-l voi întreba nici de data asta pe Google.

Încă o chestiune care, zic eu, ar necesita cunoștințe minime de IT vine în finalul acestui tab: “folosirea extensiilor (portleturi)”. Bine. Chiar nu mai intenționez să citesc mai departe. Ce-s alea?

În fine. Hai să mă uit la al doilea tab. „Fii găsit în Google”. Aici iar găsesc termeni pe care trebuie să-i caut eu însumi în Google ca să înțeleg ce-mi oferă băieții ăștia: linkuri canonice, sitemap XML, sunt termenii care mă dau peste cap, și mă fac pe mine, utilizatorul de rând, să dau un pas înapoi. Hai să arunc totuși un ochi și la 3. Dar doar de curiozitate. Știe toată lumea ce-i aia PayPal și cum funcționează? Sau… în ce constă o afiliere?Mă îndoiesc.

Cam asta aș schimba eu în primă fază la site-ul acesta. O altă chestiune care mi-ar plăcea, dar ca un banal utilizator ce n-are chef și răbdare să cotrobăie mai adânc de homepage pe site-ul în cauză ar fi un “test-drive”. Aș pune așa ceva pe prima pagină. Ceva de genul: Vrei să vezi cum ar putea arăta magazinul tau? Și să ai posibilitatea să intri intr-un magazin  din perspectiva atât a vânzătorului cât și a clientului, ca să vezi cum funcționează jucărica.

Un ultim cuvânt. Nu toată lumea are net rapid. Așa că un video, deși face cât o mie  de imagini, fiecare dintre ele valorând o mie de cuvinte, este inoportun. Nu poate fi accesat de ăștia cu net pe stick și… e inutil din cauza asta. O descriere mai bună ar fi mai utilă.

Prețuri? Mai contează? Oricum deja nu-mi place ce am văzut și nici nu mă mai interesează produsul lor. Dau o căutare nouă și schimb termenii folosiți poate găsesc altceva.

Cam așa ar gândi, cred eu, un utilizator “de rând”, cum se spune, când ar intra pe acest site.

 

Autor: Bogdan Voșloban

(articol creat și înscris în concursul SuperBlog 2012)

Comentezi?

