Ziua internațională a PUNCTului

De unde a plecat totul? Dintr-un punct.

Mi-ar plăcea, să existe o zi internațională a punctului. De ce? Pentru că e ceva ce pare-se este utilizat în foarte multe moduri și totuși nu i se acordă, să zicem, “respectul” cuvenit.  Nu voi scrie despre istorie sau evoluții tehnologice acum. Doar expun un punct …

Cred că avem tendința de a lua de bun anumite lucruri din jur. Punctul este unul dintre ele. El a fost cel de la care s-a plecat conform unor teorii și tot el este cel unde ne oprim. Este important pe ordinea de zi în Parlament și este ceva ce avem fiecare atunci când privim lucrurile dintr-o perspectivă, un punct de vedere. Putem să și coasem folosind tehnica punctului sau putem să oprim o discuție sau o frază punând punct.

Se măsoară distanțe sau se localizează pe hartă folosind puncte. Totuși ce este această entitate atât de prezentă în viața comună și paradoxal, uitată? Definiții n-am să dau. Am găsit însă o întrebare la un moment dat și mi-a plăcut. Se mergea pe teoria Euclidiană, chiar și-așa sună interesant: “Dacă punctul nu are nici o dimensiune și nu poate fi desenat, atunci cum poate linia să aibă dimensiune, aceasta fiind o infinitate de puncte fără dimensiune?” Autorul întrebării era anonim.

punct - Design by Bogdan Voșloban
punct – Design by Bogdan Voșloban

Deși nu îi cunosc originea sau inventatorul (în cazul în care există așa ceva), mi-ar plăcea să-i spun că eu consider punctul una dintre cele mai tari invenții de pe lumea asta. Mai șmecher decât focul, roata, tiparnița, praful de pușcă, motorul cu ardere internă sau mașinile moderne hibrid.

Cum ar fi dacă am găsi puncte în orice domeniu al cunoașterii? Oare există? În matematică da. În limbă și literatură da. În religie? De ce nu? Momentul Iisus ar putea să fie considerat un punct de cotitură. În fizică și chimie? Bineînțeles. La sport? Da. ? MuzicăDupă o notă dacă pui un punct se prelungește durata cu jumătate din durata acelei note.  Geografie? Mă mir că mai întreb. Biologie? Dacă etapele sau cum zicea Piaget, stadiile dezvoltării umane ar fi privite ca niște puncte de reper, de ce nu? Nu voi continua enumerația pentru că există, mai mult ca sigur domenii pe care eu nici măcar nu mi le imaginez unde punctul își ocupă locul bine meritat.

Recent o firmă de tehnologii mobile a obținut dreptul de autor pentru dreptunghi. Dacă aș cere ceva atât de razna (cerere justificată oarecum de faptul că produsele lor sunt dreptunghiulare 😛 ), aș cere dreptul de autor pentru punct. Să mi se plătească 0.00000000001 lei pentru fiecare moment în care este utilizat în orice context punctul… Ce haos general s-ar crea? Aș dezvolta produsul, și de la “Punct” simplu scris așa: [.], aș face un “Punct 2.0 beta” sau alte trăznăi și asta numai pentru a demonstra cât de importante sunt lucrurile mărunte ca, de exemplu … punctul.

Autor: Bogdan Voșloban

(articol creat și înscris în concursul SuperBlog 2012)

Un comentariu

  1. please mail me the details as i am interested in working from home, I have 5 years experience. Since i am married and with lot of responsibilites, I wish to work from home with flexi tiTmaehankss.garika

    Apreciază

Comentezi?

