Pentru sănătatea dumneavoastră faceți “mișcare”… în fiecare zi!

Nu știu în alte locuri cum o fi, dar Bucureștiul e tare interesant când vine vorba de observat natura umană în habitatul ei “natural”. Zilnic mii de oameni circulă în toate direcțiile (chiar și sus-jos, cu lifturi sau scări rulante), dar pare-se că acest furnicar este doar o deplasare între două puncte temporare.

Mi-ar plăcea să văd cât mai multe vehicule pe două roți care circulă pe combustibil bio numit “slănină” și ajută la scăparea de kilograme. Mi-ar plăcea să văd mai mulți oameni mergând pe jos. Mai puține mașini, mai mulți copaci, mai multe domnișoare fandosite la pas prin parcuri, dar… utopica visare se termină la orele de vârf.

Mă trezesc din gândul proțăpit cu ochiu-n telefon unde urmăream o știre și ridic privirea. Sunt la metrou. Furnicile (una dintre ele sunt și eu) tropăie nerăbdătoare să pătrundă în viermele de metal care șuierător își deschide ușile.

“Urmează stația… Piața Unirii. Corespondență cu magistrala 2”, se aude vocea suavă a doamnei care binevoitoare anunță uitucii pe unde se află.

Mens sana in corpore sano? Nu știu latină decât ce am mai auzit din proverbe. 😛 După o mică research-uială am remixat proverbul pentru a se potrivi mai bine cu prezenta noastră existență: Mens infirma in corpore infirmo. (Dacă știe careva cum se traduce corect, aștept răspunsul în comment-uri :P).

Revelația inutilității este dureroasă mai ales atunci când ai o părere extrem (sau poate chiar și doar “foarte”) bună despre tine. Cum reacționezi atunci când dimineața, uitându-te în oglindă, nu-ți vine să spui ca ardeleanul din banc: “Mândru mi-s, …”? Te gândești la posibilitatea de a te apuca de o dietă? Poate mersul la sală ar ajuta? Niște sfaturi de la vreun nutriționist celebru? Niet! O lași baltă, pui capul în pământ și când ți se face foame în miez de noapte cotrobăi prin frigider unde găsești … rafturile libere. Dai comandă de pizza.

Pe de altă parte mai există o perspectivă. Ce-i drept, minoritară. Există și oameni cărora le pasă foarte tare fie de sănătatea lor, fie de cum arată, așa că fac mișcare. Și-aici nu mă refer la alergatul după troleu sau ieșitul la o bere. Nu. Chiar investesc timp, bani, energie, chef în a-și contrui, cum se spune clișeic, “templul”.

Ce-i mână? Nevoia, bineînțeles. Nu asta mână pe mai toată lumea? Că e nevoia de a te simți bine în propria-ți piele, sau că e aceea de a purta haine mai… „expresive”, ori poate e aceea de a te lăuda cu corpul tău și a ți-l expune prin diverse locuri publice ca pe-un pandantiv primit cadou… e tot o nevoie. Cumva “mai superioară”.

Nu sunt un fan al sporturilor. N-am fost și nu cred că voi deveni prea curând unul. Singurul sport pe care îl practic cu plăcere, și asta datorită unei obișnuințe creată în copilărie, este mersul. “Per pedes apostolorum” cum ar spune prietenul cu latina. Iau frumos Peugeos-ul și bântui. Uneori ore întregi. Obosesc, bag o țigară pe o bancă și merg mai departe. Dar… cam atât.

Nu m-aș vedea făcând sală, sau exerciții fizice acasă. Nu mi-aș cumpăra aparate. Oricât de de fițe, firmă sau ieftine ar fi. Chiar dacă ar fi la botul calului. La chioșcul din colț de unde mă aprovizionez cu nicotină de-ar avea stepper-e sau benzi rulante, n-aș da bani pe-așa ceva doar de dragul ideii că “lasă mă, că mă apuc eu de …”. Nu. Degeaba văd prin mai toate hipermarket-urile tot felul de device-uri de întreținut forma fizică. Forma mea fizică este perfectă așa cum e acum. Să fie și mega-ofertă la Real-ul din capătul străzii cu reducere de 99.99 la sută, tot aș prefera să nu-mi ocup cămăruța cu măgăoaia de întreținut… praful pe ea.

Dacă e de alergat, înseamnă că mă urmăresc niște câini. Dacă e de “biciclit” prefer un mountain-bike pe cărări de munte prin păduri, iar dacă e să bat pasul pe loc, aș prefera totuși să se schimbe și decorul.

PS: Există activități de cuplu care implică mișcare mult mai plăcută decât aceea de a pedala în gol cu fața la un perete sau la un monitor. 😛 Tu faci “mișcare”? 😀

Autor: Bogdan Voșloban

(Articol creat și înscris în concursul SuperBlog 2012)

4 comentarii

Comentezi?

