„Articol creat și înscris în concursul SuperBlog 2012” – the end

După o perioadă destul de lungă în care am scris tot felul de lucruri, unele mai interesante, altele mai… puțin inspirate, pare-se că am ajuns și la finalul concursului de “blogging creativ”. Nu pot să spun decât “mulțumesc”. Cui? Celor care mi-au oferit ocazia să scriu așa cum am vrut despre niște subiecte la care probabil că m-aș fi gândit… mai rar.

Am scris despre brânză, despre timp, am făcut și-o poveste de dragoste, am scos din cutia Pandorei speranța, și poate că acolo unde-aș fi sperat eu să fie ceva mai multă citire printre rânduri metafora a fost prea ascuțită și n-a ajuns decât la ochiul publicului disponibil și deschis către orice.Toate articolele din concurs le-am pus pe blog într-o singură categorie așa că se poate reveni la oricare dintre ele oricând.

https://i0.wp.com/1.1.1.2/bmi/super-blog.eu/wp-content/uploads/logoSuperBlog2012_mic1.jpg

Dacă aș fi fost eu cel care a organizat concursul l-aș fi făcut puțin altfel. Aș fi pus accentul pe creativ și nu pe publicitar.

De asemenea aș fi făcut în așa fel încât probele să fie evaluate nu doar de un singur om ci de o echipă. Ar fi fost mai ok ca articolele bloggerilor să treacă prin mai multe mâini care să dea note și deci o medie a acestora să fie nota finală.

Nu am luat note mari. Știu și de ce. Am scris aproape tot ce am scris puțin pe dos. Am atins temele concursului practic ne-atingându-le. Pentru că am vrut să ofer celor care citesc Ned32News o experiență de lectură deosebită am încercat să fac în așa fel încât să nu se (prea) simtă că temele/articolele/subiectele erau propuse/impuse de anumiți sponsori. Și … zic că am reușit.

Mi-ar plăcea ca la o ediție ulterioară premiile să fie mai mari. De asemenea, mi-ar plăcea să existe și oportunități de colaborare cu sponsorii ( pentru finaliști) în afara concursului.

Într-un ultim „exercițiu de imaginație” mă așez în fotoliul directorului de marketing al companiei organizatoare. Vânzările pe care le-aș face ar include înainte de “baterea palmei” o micuță clauză prin care sponsorii nu ar avea voie să-și promoveze produsele în mod direct prin temele date. De asemenea, aș expune concursul și la TV. Aș găsi și astfel de parteneri. Poate că am mai zis-o, dar repet: o imagine știm că valorează cât o mie de cuvinte. Un cadru are 33 de frame-uri… Mai e nevoie să fac calculele? Nu.

La radio e ok să promovezi un astfel de concurs. Problema la un radio online e că te adresezi unui target mic (ca și număr). Aș prefera un partener care are radio nu numai pe online ci și pe fm. Un Guerilla sau un Kiss, poate un Profm, nu știu… ar merge însă mai ok partea de promovare pt că ar deveni muuuult mai vizibil concursul. (Dar probabil că e vorba de niște costuri așa că, ne descurcăm cum putem, nu?).

Pe print, aș pune în toate marile orașe afișe măcar, dacă nu și bannere. (Dar pt asta iar e nevoie de partea de sales făcută 24/7 timp de luni bune înainte de demararea competiției).

Înțeleg că există oameni deschiși la colaborări cu zona numită blogosferă. Cu toate astea aș fi selectiv când aș zice da. Chiar dacă ar exista oameni dispuși să intre în povestea SuperBlog-ului mai întâi aș vedea care sunt toate variabilele controlabile și după aceea aș lua o decizie. În felul acesta mi-aș asigura posibilitatea de a refuza o temă propusă de unul dintre sponsori, de exemplu. Și asta pentru banalul motiv că nu se potrivește cu direcția generală a concursului. Și-anume aceea de creativ(-itate)

Fac aici o paranteză. Creativ poți să scrii și despre bețe de chibrit. Cui îi pasă însă că bețele de la firma X au mai multă fibră lemnoasă și se sting mai greu? See where i’m going with this?

În mintea mea se pune un egal între creativ și noutate. Să scrii frumos despre un X nu mi se pare nici nou, nici creativ. Să creezi din praf o poveste e altceva. V-aduceți aminte povestea cu “De la te iubesc…”? Ei bine, era pe baza unei teme propuse de-un magazin de bijuterii. A luat 65 de puncte din 100 pentru că era vulgar titlul. Faptul că am inclus subtil, aproape insesizabil link-ul către magazinul cu pricina o fi contat? Faptul că am atins tema fără să spun nimic despre cât de bun, frumos și nemaipomenit este să-ți faci șopingul la ei o fi avut vreo însemnătate? Habar n-am. Cert e că acel articol a fost cel mai apreciat de cititori, din toate pe care le-am scris până acum.

Parafrazând un personaj din “cultura” populară, la final atât mai arunc retoric în eter: Ori suntem bloggeri creativi, ori nu mai suntem…

Autor: Bogdan Voșloban

(Articol creat și înscris în concursul SuperBlog 2012)

 

4 comentarii

Comentezi?

