Ziua în care am urmărit … Tricolorul.

De dimineață (pe la vreo 11 când am reușit în cele din urmă să mă ridic din pat) mi-am băut cafeaua cu RealitateaFM în urechi. Ziua Națională a României era prezentată de niște reporteri cu replici care mai de care mai… pompoase. Relatau în direct de la Arcul de Triumf din capitală și am auzit printre alte știri că ar fi un drapel imens care acoperă Guvernul.

Aceasta a fost știrea care mi-a pus curiozitatea în mișcare și drept urmare mi-am tras geaca pe mine să văd și eu cum arată palatul Victoria acoperit de 3 culori.

Ironic e faptul că stația de metrou de la care am plecat spre Victoriei e 1 decembrie 1918… Oarecum la fel de ironic e că magistralele metroului sunt colorate roșu, galben și albastru și se întâlnesc la stația Piața Unirii…(Am pozat și-am urcat pe profilul de fb).

Odată ajuns la suprafață (deja se terminaseră de ceva vreme manifestările de la Arc) am zis să ajung și eu până acolo în încercarea de a surprinde reacțiile oamenilor care se întorceau de la eveniment.

Cu Tricolorul in ochi
Cu Tricolorul in ochi

Am văzut copii cu steguleț, babe cu eșarfe, tineri cu tricolor agățat ștrengărește de gât. Bineînțeles că am văzut și Guvernul tricolorat.

După câteva poze făcute la Arc (cu 2 mp pe un Nokia C3) mi-am băgat căștile-n urechi, țigara-n gură și-am luat-o la pas pe calea Victoriei în jos, înspre Centrul Vechi.

Îmi setasem obiectivul: urmăream steagul. Căutam cele 3 culori pentru a le poza. Și spre surprinderea mea (una plăcută) am și găsit multe exemple. Nu. N-o să fac un album foto pt că n-am cablu de transfer. L

Voi povesti însă pe scurt despre câteva dintre cele mai puternice, interesante, intrigante imagini surprinse.

RATB-urile au avut azi stegulețe deasupra oglinzilor, Unele taxi-uri au avut și ele agățate de geamurile din spate mini-tricolorul. Pe la balcoane sau ferestre ici și acolo mai zăreai timid câte-un steag pleoștit.

Pentru bucureșteni probabil este cunoscut monumentul mai în glumă, mai în serios numit Cartoful. Sau Țeapa. La baza lui era lipit un sticker cu tricolorul.

O altă imagine tricoloră era un steguleț rupt, vai de el, aruncat printre niște chiștoace și-alte gunoaie. De asemenea cele trei culori se regăseau și pe niște containere de gunoi. O fi fost vreun mesaj?

Întorcându-mă de la Arc, unde lumea se pusese frumos la coadă să-i viziteze expoziția din interior, am ajuns într-un târziu și la Cercul Militar. Un bătrân, cu niște traiste de rafie stătea obosit pe partea cealaltă a străzii uitându-se îndelung la drapelul arborat pe catargul din fața Cercului Militar.

Ceva mai încolo, într-o vitrină, 2 manechine erau despuiate de haine și învelite în tricolor.

Ajuns prin Centrul Vechi, un magazinaș de pantofi își aranjase în vitrina de la stradă pe culorile flamurei naționale papuceii. Subtilă chestie, nu? Într-un alt magazin, de data asta de haine erau 3 baloane înfipte în geamul de la stradă. Nu o să ghiciți culorile.

Nu știu ce bar/pub/club, a dus lucrurile la extrem: și-au pus în fața intrării o arcadă făcută din baloane aranjate pe ordinea culorilor din drapel. Niște cotețe de-astea de ies ca ciupercile după ploaie în perioada sărbătorilor de iarnă, unde se vinde orice: slănină afumată, vată de zahăr, bice, curele, papuci de casă, erau împodobite cu globuri colorate și iluminabile. Culorile? Da. Nu mai trebuie să spun care erau.

Așadar, am fugărit steagul prin București. Poate că într-o zi națională mi-ar fi plăcut să-l văd mult mai prezent. Poate că bunul simț al unora a fost contrabalansat de tupeul altora.

În încheiere adaug doar că în timp ce mâncam, după ce am ajuns acasă, ascultam din nou RealitateaFM. Pare-se că mâncarea tradițională de ziua națională a României ar fi fasolea cu cârnați. Fasole la care cică s-ar fi înghesuit în jur de 10 mii de persoane. „Delicios”!

Autor: Bogdan Voșloban

PS: Având în vedere că „redactorii” Ned32News au avut liber de Sf. Andrei și de 1 decembrie, Episodul 3 din Zmeus & Epeu va apărea cu o mică întârziere.

Un comentariu

Comentezi?

