Umbrele, pelerine și cizme – ziua în care oricine (poate să) ia nota zece

Duminică, 9 decembrie, au fost alegerile parlamentare. Nu am urmărit nimic din blablaistica televizată pentru că timpul mi-a fost ocupat de activități mai… utile. Chiar și-așa mă-ntreb ce s-a întâmplat de s-a ajuns la rezultatul acesta absolut impresionant…

Răspunsul l-am primit fără să vreau azi, în timpul prânzului. Am întrebat-o pe o doamnă mai în etate dacă a votat. Mi-a zis că da. Am întrebat cu cine și mi-a dat răspunsul prompt: cu brand-ul! Cum adică? Păi, da! zice ea. Cu brandul ca să scăpăm de ăștialalți și de el! Totuși, insist eu, cu cine ați votat? Nedumerită de revenirea întrebării îmi răspunde totuși în felul următor: Camera deputaților și Senat. Nu, nu asta întrebam. Vă întrebam cum îl cheamă pe omul pe care ați pus ștampila… Nu știu! îmi răspunde ea senină. Cum adică nu știți? Păi nu știu, că nu am avut ochelarii la mine. Așa că am pus pe … alianță ștampila. Păi bine, bine. Dar dacă ăștia ar fi trimis un candidat prost sau un om care nu vă convine? Tot pe el l-ați fi votat? Păi da. Că e de la ei! Cu-alte cuvinte … dacă era numele meu acolo sub logo-ul lor, mă votați pe mine? Da, te votam!

Discuția despre votare s-a oprit aici la fel de brusc cum și începuse. Nu pot totuși să ma abțin de la a formula următorul gând: Oamenii habar n-au ce votează, dar se duc la vot din imboldul de a face ceva. De a-și lăsa amprenta. De a avea un impact. Din naiva dorință de mai bine.

Ce te faci însă atunci când voturile nu contează, când sunt fraudate alegeri, când candidații nu contează atât timp cât au umbrela branduită cu logo-ul care trebuie, când oamenii n-au ochelarii la ei, când ochelarii nu sunt o problemă însă percepțiile sunt oricum distorsionate cu sau fără lentile, când n-are importanță care-i diferența dintre un senator și-un deputat, când lumea nu știe ce fac aleșii în Parlament, când sunt 500 de locuri și ajung să devină parlamentari peste numărul maxim de locuri, când …

9 decembrie 2012 a fost ziua în care oricine putea să primească votul oamenilor. Atât timp cât era sub umbrela cu logo-ul potrivit. Ziua în care oricine putea lua nota zece… Și-atunci, de ce am mai vota oameni? Dacă tot ne-am obișnuit să votăm umbrele și nu ne pasă cine e sub ele, zic să schimbăm legile și să votăm numai umbrele de-acum înainte. O țară condusă de pelerine, umbrele, ciubote, și alte articole care se folosesc împotriva precipitațiilor pe care ni le vom primi din partea … de sus.

Autor: Bogdan Voșloban

2 comentarii

    • Karaoke? Fu fain. Am fost eu cam timid, dar până la tura viitoare poate o sa am și eu un Ned32News.RO si o sa am mai mult tupeu. Ăăăă pentru cei care nu știu despre ce este vorba – Blog & Roll. Un eveniment Cat Music care a strâns bloggerii din București într-un bar/club unde s-a lăsat cu cântăceală. A fost duminică și am cântat și eu. Din nefericire a trebuit să prind metroul așa că pe la 11 fără un sfert am dispărut 😀

      Apreciază

Comentezi?

