Zmeus&Epeu – Episodul 4 – „N’Apoca’lipsa – pentru că vrei să mai apuci alta”

Celebrând ziua internațională a panicii întreținută de mass-media, Zmeus și Epeu s-au hotărât să meargă la o bere în Cluj.

Fiind amândoi “analiști” înrăiți ai “realității” cotidiene, stau într-o crâșmă, se uită la televizor la știri și beau bere.

Bere rebrand-uită special pentru această ocazie, de către o firmă locală, cu titlul:

„N’Apoca’lipsa – pentru că vrei să mai apuci alta”.

Berea N'Apoca'lipsa
Berea N’Apoca’lipsa – design by Bogdan Voșloban

Z: Auzi, mă? Tu ce zici? Ne prinde aici?

E: Eu am mai trăit vreo câteva până acum. Mai ții minte prin 97 când s-au sinucis ăia, nu? La faza cu cometa Hale…

Z: Da, și parcă își vânduseră tot… că cică vine…

E: Mă uitam azi pe Twitter. știi, mă gândeam la o chestie: cum fac domne’ jurnaliștii de reușesc să ajungă în mijlocul nămeților să transmită în direct “de la fața locului” dacă drumurile sunt blocate?

Z: O iau pe jos, normal. Ce crezi că au bani să-i teleporteze acolo cu elicopterul? (schimbând subiectul) Ia zi, mai luăm un rând?

E: Da. (către ospătar) Băiete încă două! Vezi să fie de la frigider. Îmi place N’Apoca’lipsa rece.

Z: Ce față a făcut! Zici că l-ai înjurat de mamă. (cu ochii înspre televizorul din bar). Aha! De-asta!… Ia uite, mă ce titlu au pus ăștia. „Iarna nu-i ca vara – Apocalipsa iadului alb.” Deh! Ce nu face omu’ pentru un pic de senzațional…

E: Da… ce să-i faci? Fac și ei bani din ce merge. Uite, legat de apocalipsă cică 1 din 10 americani ar crede că se întâmplă acum… era un sondaj, nu mai stiu unde l-am văzut.

Z: Las’ să creadă. Ce? Dacă vine, vine. Dacă nu, mai vând unii, alții… ba un tricou, ba un bunker, ba o știre tabloidă… Pun pariu că la anul o să fie din nou. E 2013 așa că e cu ghinion. Noroc că n-avem 13 luni…

E: Știi că maică-mea a pus mai multe borcane cu murături anul ăsta? Când am întrebat-o de ce, cică “las’ s-avem. Dacă vine?”…

Z: Îl știi pe vecinu’ Gică. Ăla de vinde mereu carne. Mi-a zis că anu’ ăsta taie porcii mai repede, să aibă lumea pentru sarmale…cică a primit deja comenzi. I-a zis unu că vrea să mănânce friptură înainte să vină sfârșitul… (uitându-se la sticla aproape goală) Mai luăm una?

E: Da, las’ că-l chem eu. (către ospătarul care era în partea cealaltă a încăperii). Băiete, încă două N’Apoca’lipse, te rog!

(Ospătarul face semn din cap afirmativ. Dispare pentru câteva secunde după care vine la masa celor doi)

O: Domnilor, mă tem că nu mai avem. Doriți altceva?

Z: S-a terminat N’Apoca’lipsa?

O: Din nefericire da. A fost foarte cerută în această seară. Vă aduc altceva?

E: Păi și noi cum să mai sărbătorim evenimentul? Cu Ciuc? (către Zmeus) Încă una și mă duc?( din nou către ospătar) Sau cu Skol? Să știi că eu n-o skol pentru prietenul meu…(făcându-i cu ochiul ospătarului) Prietenii știu de ce…

Z: (către ospătar) Bine. Revino cu nota. Hai mă să plecăm c-au terminat ăștia toată N’Apoca’lipsa

E: Ce să-i faci? Trebuia să se termine odată și-odată…

Autor: Bogdan Voșloban

– satiră și situație creată în stil pamfletar. A se trata cu îngăduință –

– Sursa de inspirație – Huffington Post

7 comentarii

Comentezi?

