Cafteala primită de Alexandra Stan nu mă interesează!

… este exact ceea ce foarte mulți dintre cetățenii consumatori (mai mult sau mai puțin voluntar) de știri și-au zis în sinea lor, probabil. E un non-subiect care, asemeni încarcerării lui Becali, a ajuns să fie o temă recurentă timp de câteva zile.

Cafteala primită de Alexandra Stan nu mă interesează!
Personal am întâlnit-o pe fată înainte să fi devenit celebră. Chiar înainte de momentul în care participa la festivalul Mamaia. Am avut și eu o reacție umană, emoțională de compătimire. Problema ei este una de care brusc ne-am adus aminte tuturor (și pare că iarăși devenim conștienți) de violențele din cuplu. Oh da, ipocriți mai putem fi!

De la a avea o problemă pe care s-o rezolvi și a transforma subiectul într-unul național, mi se pare totuși că ceva e în neregulă. Prea e cusut cu ață albă. Pe fix exact aceeași reacție emoțională avută atât de mine cât și probabil de alții, s-a muls vaca (altfel spus – s-a insistat pe subiect) de către presă. De la un articol într-un tabloid, a devenit o mega-preocupare pentru tot soiul de oameni din tot felul de zone ale societății. De la vedete care s-au întâlnit prin platouri ca să-și dea cu părerea și să-și manifeste solidaritatea până la nenea taxime’tristu’, cu toții o au în cap și-n gură pe fata asta. De ce?

Da, știu și eu că intră între criteriile de știricitate să prezinți un subiect care are în centru o vedetă. Dar și aici ar fi o nuanță pe care aș vrea s-o subliniez. Una e să zici că vedeta X a avut un conflict în urma căruia au apărut niște consecințe și alta e să bați apa-n piuă despre câți rinichi are vedeta, cum a vrut să-și taie venuța, cum șade ea mumos în pătuceanul de spital și se tânguie de până și pietrelor le crapă miezul de milă. Da, bă! Nu contează! Nu afectează în mod direct cu nimic pe nimeni dintre cetățenii în slujba cărora tu îți pui dosul pe scaun și degetele în taste că Stan sau altcineva are un ochi vânăt și-o vânătaie pe nu știu unde. E o informație inutilă! Subliniez? Bine: inutilă!

Nici blogosfera n-a stat mai liniștită decât presa. Am văzut tot felul de atitudini. De la scrisori deschise de susținere până la atitudini mârlănești de-a dreptul, în care inși cu exces de orgoliu, probabil, își exprimau păreri vehemente și jignitoare la adresa fetei. Și nu, nu țin cu ursul. Îți “vorbesc” despre povestea asta nu pentru că mă interesează subiectul. Dimpotrivă. Chiar nu mă interesează. Ceea ce mă face să pun gândurile aici este o atitudine a presei și nu numai referitor la situația domnișoarei. Suprasaturați de atâta Stan și Becali am trecut ca gâsca prin apă peste faptul că există subiecte reale despre care ar trebui să știm și care ar trebui să ne intereseze.

În cazul în care vreun jurnalist pierdut printre “blogurile gri” va ajunge să citească textul acesta cu speranța că va afla ce își doresc cititorii de presă fideli, și va vrea să țină cont de o părere pe care nu numai eu o exprim, o să concluzionez sec: Cafteala primită de Alexandra Stan nu mă interesează.

Autor: Bogdan Voșloban

11 comentarii

    • Teodora Elena, in primul rand, iti multumesc pentru interesul acordat articolului si pentru timpul petrecut aici.
      Cred si eu ca exista un potential ca pe baza acestui model sa apara la lumina si alte situatii de femei agresate. Intr-o alta ordine de idei, problema mea nu este cu subiectul in sine ci cu faptul ca a fost abordat exahustiv de catre presa.

      Apreciază

    • De apreciat e ce?! Că a făcut publică „problema” după ce a încasat-o de mai multe ori şi acum se erijează în victimă?! Să fim serioşi, asta e o simplă strategie de marketing din cauză că au scăzut vânzările de material audio (şi nu spun muzică pentru că ceea ce produce ea nu e muzică).

      Să fi făcut publică „problema” de la prima bătaie încasată, atunci aş fi zis că e o femeie cu cojones. Aşa, e doar una din multe altele care şi-au mâncat papara de la un „mascul feroce”. Mare inginerie … !

      Apreciază

      • Sagittarius, exact asta a fost prima intrebare pe care mi-am pus-o si eu: „De ce acum si asa?”. Daca e intr-adevar o chestiune de marketing, ar trebui ridicata o alta intrebare: „Pana unde merg unii ca sa vanda?”.

        Apreciază

  1. Nici pe mine nu ma intereseaza, te-ar interesa pe tine ca maicamea a fost batuta acum cateva minute de tatal meu? Nu cred, asta ma intereseaza doar pe mine si pe organele de politie.

    Apreciază

Comentezi?

