Cum vede unu’ starea națiunii

AVERTISMENT! ACESTA ESTE UN PAMFLET. CONȚINE EXPRESII PE CARE UNII LE-AR PUTEA CONSIDERA … INADECVATE.


cum vede unu starea natiunii
Ce mă interesează, bă, pe mine de câinii vagabonzi? Mi se rupe de Roșia Montană și mă doare la bașcheți de Siria. Am facturi de plătit și pâine de pus pe masă. Ca să nu mai zic de ratele pentru televizor. Dacă nu le convine unora, asta e! Oricum degeaba ies ăia în stradă, că nu se schimbă nimic. Nu vezi că numa’ ăia mari își trag toate foloasele? Și-au făcut stocu’ și gata. Ce dacă mai sunt și ăștia mulți care n-au bani de-o cola la 2 jumate? Și încă ceva: ai văzut-o pe Drăgușanca? Cică gata, nu se mai mărită. Parcă așa știam…

Totuși, tu ce părere ai despre faza cu eutanasiatul câinilor?

Mi se pare normal să omorâm câinii. Ăia liberi. La ăia cu zgardă le dăm amendă stăpânilor. Dacă-i eutanasiem sau îi luăm la pietre tot aia e, nu? Doar suntem deasupra în lanțul trofic, nu? Dă-i în mă-sa!
Ce dacă îi omorâm? Ce, dacă tai porcu
’ de Crăciun sunt o brută? Dacă turtesc țânțarul când mă pișcă sunt un criminal? Hai băă cu vrăjelile voastre, lăsați-o că măcăne… cum zicea ăla? Mai taie din ele, dă-le drecu’…

Bă, pe mine dacă mă atacă vreun câine, io dau cu picioru’ să-i arăt cine-i șefu’! Ce panamea! Doar n-o să stau ca fraieru’ să mă muște, nu?

Bine, bine, am înțeles. Dar dacă vin mai mulți?

Da’ de ce crezi că am paralizantu’ la mine? Ha? I-am dat unuia în bot, tu știi ce cuminte a fost dup-aia? Și era în gașcă cu încă vreo 7 după el. Când au văzut ăia că se împute treaba, s-au făcut că plouă și mai hămăiau așa la șto. (râde făcând cu ochiul)

Păi și cu cianurile? Cu Roșia Montană care-i faza?

Să-ți zic o chestie: e departe de unde stau eu. Așa că, nu mă afectează. De-aia nu-mi pasă. Că n-are cum să mă afecteze. Ce dacă fac ăia acolo prăpăd? Până ajunge la mine cianura tre
’ să curgă multă apă pe Dunăre.

Totuși, oamenii ăia…

Da’ce, mă? Lor le pasă de mine? Zi tu! Crezi că-i interesează pe ăia că trebe să-i dau lu’ fii-miu să mănânce? Dă-i mă în mă-sa! Și-au luat banu’ și acuma măcăne toți ailalți că vor și ei. Ce, tu crezi tot ce vezi la tv? E vrăjeală, îți spun eu. Au mai fost faze de-astea în care ăia care făceau rahaturi stârneau lumea ca să le crească cota la bursă, sau ceva, nu mai știu… Multă vrăjeală, îți zic sigur. Ca dup-aia să se dea ei drept băieți buni că cică uite ce-am făcut și ce-am dres, locuri de muncă și alea, alea… Bă, să-ți zic o chestie: dacă nu apari la tv, nu exiști. Toți vor să apară. Ăia de sus de ce crezi că sunt din 5 în 5 minute cu ciocafonu’ la bot? Ha? Transparență decizională, cică. Rahat! Nu există dacă nu apar. Și nici nu mai contează. Îi uită lumea. Și nu vor să fie uitați că vor voturi. Poți să pui orice marțafoi în locul lor, să-i dai bani și să facă nimic. Nu-i vezi cum dorm și se uită la parașute pe tabletă? După care-și pun bucile-m merțan și se plimbă prin țări străine la conferințe și convenții pe banii noștri.

Ei, lasă că nu-i chiar așa. Uite lucrurile se schimbă în bine. Mai apare o bucată de autostradă, mai un proiect cu bani europeni, mai se solidarizează lumea și iese în stradă să-și spună ofurile…

Da? 20 de kilometri de autostradă în 10 ani ție ți se pare ceva de bine? Iar ăștia se solidarizează dacă le iese și lor ceva la faza asta. Ba mai apare la tv, ba îi mai dă vreunu’din opoziție un 50 de lei să facă tam-tam, ba e vreunu veșnic nemulțumit de orice… cum le zice la ăia… hipsteri, nu? Un rahat și-un pește. Ăștia se solidarizează numa’ la inundații când trimit șosete și pateu la sinistrați. Nu vezi că avem până și în imn, “deșteaptă-te, române”? Dorm toți, bă. Toți, într-un fel sau altul.
A! Și încă ceva: oful lu’ ăla de la Universitate nu mă interesează. Le am eu pe-ale mele. Să fie sănătos și să-și vadă de viața lui. Ce? Dacă îmi strâng prietenii și mă duc să urlu în fața primăriei ca n-am bani de navetă o să vin
ă vreun ministru să-mi dea din buzunaru’ lui? Sau vreun parlamentar? N-o să vezi asta.

Păi, ăia nu sunt acolo să-ți dea ție din buzunarul lor. Sunt să facă legi ca țara să meargă bine.

Hai că deja mă enervezi. Îți mai zic ceva. Ești fraier. Zici că ai 5 ani. Speri la cai verzi pe pereți. Țara o să meargă bine când o să fie peste tot pe bune. Când totul o să fie în regulă. De la ăla cu țâța-n gură care o sa aibă ce mânca și unde dormi și așa mai departe, până la premier și președinte. Și asta n-o să se întâmple niciodată.

Păi cum așa? Ce tu nu vrei să-ți fie mai bine? Votează, implică-te, informează-te, cere-ți drepturile.

Bă, mă lași? La vot câștigă cine trebuie. De implicat n-am în ce că m-aș implica, da’ totu’ e corupt și făcut de-a „mboulea” iar informat sunt. Mă uit și eu peste tot: la tv, pe net, pe unde mai apuc. Și văd. Că nu sunt prost. Ce? Crezi că dacă îmi arată ăștia niște țâțe, eu pun botu’?  Îmi plac și mie și mă uit, că deh, sunt bărbat, da’ nu mă duc ei pe mine. Știu eu ce se întâmplă…

Toată lumea mănâncă. Toată lumea își face nevoile. Toată lumea doarme. Toată lumea… face chestii normale. Unii se uită la tv, alții stau pe net, puțini, poate, mai răsfoiesc un ziar sau citesc câteva pagini dintr-o carte. Chestii normale. Zilele trec odată cu ele. Timpul trece, întâmplările vorba aia – se mai întâmplă… e normal, nu?

Normal= care este așa cum trebuie să fie. Potrivit cu starea firească. Obișnuit, firesc, natural. Care este conform cu o normă. Sănătos (fizic și psihic).

Acest articol este un pamflet . Orice asemănare cu situații reale este întâmplătoare.


Autor: Bogdan Voșloban

4 comentarii

  1. Întâmplătoare pe naiba… Ăsta-i românul majoritar, ce să ne tot dăm după deget?! Eu criam mai săptămâna trecută de taxe şi bani cheltuiţi aiurea şi s-a găsit una să mă tragă la răspundere că vorbesc fără să ştiu. Că ea nu a plătit nici o taxă mărită anul ăşta, dincontră, i-a dat Ponta înapoi 25% luaţi de escrocul de Băsescu. Ăsta e românul care nu vede dincolo de interesul propriu.

    Apreciază

Comentezi?

