TEDX CONSTANŢA 2014 – „Out of the box”

TEDx Constanta 2014 - "Out of the box"
TEDx Constanta 2014 – „Out of the box”

Pe 22 noiembrie, Constanţa va fi gazda TEDx. Teatrul Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski” este locul unde „ideile care merită împărtăşite”, cum spune descriptorul TED, vor prinde viaţă. Acest eveniment reuneşte pe aceeaşi scenă, în aceeaşi zi speakeri români din diverse domenii de activitate.

Şi dacă tot suntem la capitolul acesta, Bill Gates, Steve Jobs, Stephen Hawking, David Cameron, Bill Clinton, sunt doar câţiva dintre speakerii de care a auzit măcar în treacăt o oarecare majoritate. Multe dintre numele celor care au urcat însă pe scenele TED nu sunt atât de familiare. Din fericire acest lucru nu diminuează cu nimic calitatea performanţelor dobândite de aceşti oameni şi nici ideile oferite publicului în calitate de speakeri.

Cum am avut de-a lungul timpului onoarea de a avea ocazia să întâlnesc personal două dintre doamnele care vor urca pe scena TEDx Constanţa, am încercat să văd cu ce gânduri privesc ele acest eveniment.

Beatrice Popa, mi-a fost colegă de două ori. Iniţial drumurile noastre s-au intersectat pe vremea când eram student, pentru ca mai apoi să fim colegi de muncă. Mai multe detalii despre ea găsiţi pe site-ul TEDx Constanţa.

Beatrice Popa                            speaker TEDx Constanţa

 

“Urmăresc platforma TED (www.ted.com) din 2011. A fost o surpriză plăcută să văd că aceste conferințe se răspândesc și în România. A fost o și mai mare surpriză atunci când am primit invitația de a fi unul dintre speakeri la TEDx Constanța.

Comunicările TED conectează la cunoaștere și propun perspective noi pentru a înțelege mai bine lumea înconjurătoare și transformările care au loc în ea, la fel cum vorbirea a fost principala invenţie prin care oamenii au reușit să descopere legile lucrurilor.

Cu toții știm că nu există un model teoretic perfect, valabil în toate condițiile, pentru a explica lumea înconjurătoare și rolul nostru în ea. Există calea științei, calea religiei, calea artelor, a culturii. Mai mult decât atât, cunoașterea, așa cum o știm, se poate schimba în orice moment.
Asemenea misiunii statement TED, cred cu tărie că ideile și comunicarea lor au puterea să schimbe vieți, atitudini și nu în ultimă instanță lumea. Suntem suma alegerilor pe care le facem și a acțiunilor pe care le întreprindem și, chiar dacă cei sceptici consideră că a explica actualitatea rămâne o pretenție, cred că totul e posibil: întâi visul, apoi împlinirea lui.”  – Beatrice Popa

 

TEDx Constanta 2014 - "Out of the box"
TEDx Constanta 2014 – „Out of the box”

Mădălina Petrencu a fost una dintre persoanele care mi-a demonstrat ce înseamnă pasiunea pentru artă, iubirea de oameni şi grija pentru viitor.

Trupa Sufleţel este brand-ul care oferă în Constanţa evenimente pentru copiii de toate vârstele. Dedicarea echipei „Sufleţeilor” este un model de urmat.
În galeria de personalităţi de pe tedxconstanta.ro găsiţi detaliile despre Mădălina.

Mădălina Petrencu                 speaker TEDx Constanţa

     „Primul impact in momentul in care am inteles ca sunt poftita sa vorbesc. Imi placea TED-ul de ani de zile, ca orice om dornic de idei interesante. Ma bucurasem sa stiu ca va fi si aici, in Constanta si abia asteptam sa vad.
Dar clipa in care am aflat  ca sunt invitata in partea  vorbitorilor m-a surprins. M-am simtit brusc cu o coronita pe cap, am zambit larg, m-am emotionat,am zis da, am inchis telefonul si am ramas cu ochii mari si mirati. Eu – sa vorbesc la TEDx Constanta. Subiectul editiei – think out of the box.  Usor, zambetul a scazut. De ce eu? Ce stiu eu sa vorbesc despre gandirea in afara cutiei?? Mi-am dat jos coronita tocmai primita si  m-am gandit la cutii. Am reevaluat momentele în care se poate spune că am fost în afara cutiei.

Am descoperit intrebari utile: cine mi-a dat cutia? cand si cum iti dai seama ca esti in cutie? cum poti fi sigur ca ai fost in afara cutiei?
Apoi am zambit iar larg. Cumva toti suntem experti in cutii! Mi-am pus coronita la loc! Ma simt onorata!      Sunt experta in cutii, am pregatit un speak-formance si sunt gata sa fac schimb de idei si de experienta cu toti cei prezenti!
E grozav ca avem TEDx Constanta!
Si ca incepem prin a-l scoate din cutie! ” – Mădălina Petrencu

 

Pentru că este un eveniment organizat independent, pentru a participa la TEDx Constanţa, este nevoie să vă înscrieţi pe site-ul dedicat, locul unde puteţi găsi toate informaţiile şi resursele necesare.

De asemenea, mă bucur să văd că există iniţiative de promovare a acestui eveniment şi în blogosfera constănţeană. Emilian Alexandru ai un like! Şi dacă tot suntem la capitolul ăsta, lansez o leapşă tuturor bloggerilor constănţeni care vor să promoveze acest eveniment. Cu mulţumiri anticipate. 🙂

În încheiere, ofer invitaţia de a urmări una dintre prezentările mele preferate.

 

Sir Ken Robinson – „Şcolile distrug creativitatea”

:

TED este o organizaţie nonprofit care începând cu anul 1984 a organizat conferinţe bazate pe sesiuni de prezentare de idei. Iniţial speakerii susţineau prezentări în cele 3 domenii de unde vine şi acronimul, Technology, Entertainment, şi Design. Ulterior domeniile acoperite s-au diversificat, în prezent cei care urcă pe scena conferinţelor TED aducând cu ei idei din ştiinţă, afaceri, sau probleme globale.

Autor: Bogdan Voşloban

4 comentarii

  1. Mulțumesc Bogdan că nu numai ai acceptat să fii un promotor al ideilor îndrăznețe, care, de altfel, sunt pilonul progresului și al inovației în toate domeniile de interes, dar ai și impulsionat participarea activă în demersul nostru de a promova acest concept în Constanța! 🙂

    Apreciat de 1 persoană

  2. Hola kricotas. El cajón está bastante aislado, ya que está hecho de panel Sandwich, con espuma de poiitselreno entre plancha y plancha. Lo que si veo es que puedo mejorar la espiral, que ahora es de manguera de goma. Puede ser que la cambie por manguera de plastico polietileno o como dices tu, de cobre. El cobre es más caro, pero los captadores comerciales están hechos de cobre, así que debe ser el mejor material. En breve me pondré en ello. Muchas gracias por el comentario.

    Apreciază

Comentezi?

